skeva

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av MM Politis - 15 februari 2012 09:51

(Detta är en meningslöst text)

Å när jag tänker tillbaks då blir jag sentimental , jag har för mig i hjärnan hur allting hända och vad,vem man kä'nner som barn och vem som lämnade stan.Dessa tider de va längesen en spännande dag , jag minns...


Min första cykel, givietvis va det en BMX, min första tjej givietvis kommer det att bli mitt Ex.
Det finns en dag jag alltid kommer att komma ihåg det var en sommardag 1992 marängtårta och zingo jag fyllde år, jag va 6 jag var lycklig då, fick mina första Puma med dobbar på , kan en idag känna lukten av en skokartong de händer varje  gång jag hör en må- ha- leva sång.
Det var viktigt att min keps hade rätt böj, när jag var liten var det viktigt att bockstyret hade rätt höjd!!När jag liten samlade jag på hockey bilder, på den tiden hade tjejer hockeyfriller!!
Jag hade stenhårt stentvättade jeans, heltäckande fleece,ändå stämde det på någotvis, det va som om inga speglar fanns , ingen bok man skulle följa, inga regler alls.
Frågade chans på tjejerfast man inte vågade ,oavsett vad va svaret blev man rådnade.
Dessa dagar var som gjorde för mig så låt oss kallade för glory days!
Det var året innan jag började första klass, jag hade hockeyfrilla lejonpjucks och röda tjafs jag hade ingen aning om hur det skulle bli , men det va sista gången som jag var bekymmerfri,det var börjat till att jag gick min mindre lyckade väg,för varje steg jag tog fick jag mer och mer knas.
(just de där skulle vi kunna skriva en svin bra bok om)
När jag va liten var det- Älskling jag krymptde barnen och sändningar i plenisalen.När jag var liten var de sällsynt med paranbol,och ny teknik var analog..

De är inte rikigt så där nu...

Vet också att när jag var liten var torsdagar jävligt jobbiga, för då var/är de torgdag och jag var alltid tvungen att följa med.
jag lipade dagen innan och  halv torsdagen. st i min jävla vagn och skrek..de va inte kul...varje torsdag
Dock en dag lämnade mamma mig hemma, var inte så gammal med de var "Ok" på den tiden ..hon skulle ändå inte va bort så länge. Fick för mig att jag skulle ge katten mat (vet helt galet hyss) , tog fram konsveröppnaren och börjat mecka me de där , var inte så gammal så de var tungt. Tog i för kung och fosterland, pang sa de och de skvätte kattmat över våra vita kökluckor. Började tvätta bort de där och in kommer pappa

-Va FAN har du gjort...och var i helvete är morsan?
-torjet säger jag säkert med en fjantig röst ...

var tydligen inte kattmat utan blod , hade skurit upp tummen så in i helvete..va tydligen lika dum då, hade inte ens känt de+att jag inte fick upp kattmaten...

pappa sätter en handduk på tummen och mig på pakethållaren på cyklen trampar ner till torget för att hitta mamma eftersom hon har bilen..
fint att springa in med en blodig unge och en helt galen pappa inne på torget!






 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards