skeva

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av MM Politis - 1 februari 2012 07:54

tjullullu!

Tittade på House igår, han är kanon! Kunde inte sova inatt och låg och tänkte på min sjukhusvistelse jag hade förr förra julen!De va rätt kul! Nu i efterhand!

De började med..jag har inte en aning om hur de började..

Men jag blev lite dålig på jobbet och gick hem..feber och skit hade ont i kroppen, då var kl ca 11 på dagen.
Framåt 16 så hade det blivit värre och febern var hög kände att nåt var "fel" åkte till sjukan och dom gjorde massa tester och dde dom kom fram till då var hade jag hade lite högt blodsänka på ca 40 (man ska ha mellan 0-10) Dom tyckte om jag orkade skulle jag åka till Eksjö..jag orkade inte. Gick hem  och la mig med en blöt handduk över skallen som blev torr fortare än fan. Under natten vaknar jag helt jävla blöt ser ut som jag kommer från en hockeyträning , man ser precis vart jag legat de rinner överallt , spyr som en gris . Nästa dag går och på kvällen där ringer jag pappa och ber honom köra mig till sjukhuset eller får han komma och skjuta mig..han kör mig!


Kommer in och dom tar samma tester som dom gjorde  dagen innan , och läkarna tittar lite nervöst på varnadra och säger till mig att vi måste lägg in dig nu !
Det visade sig senare att jag hade ett sänka på 160 eller om de var på 260...
Dom ger mig 3 liter dropp och kopplar in massa slangar nålar och skit och kör in mig på ett rum med några andra  som ligger och sover(trodde jag)
Dom kommer in en gång halvtimmen för att kolla om jag lever, varje gång säger dom till mig
sover du inte ?
De är ju lätt när ni väcker mig i intervaller var 30 min ...och

 dom som ligger i samma rum är lika dåliga på att sova som jag, det var 2 andra gubbar,  tror dom var över 300 år var.. tror ja
Den ena vaknade en gång var 15 min och frågade var han var och detta är helt sant.... hela tiden

Han som hade sängen jämte mig trodde han var en häst, han gnäggade konstant. Tror han fick hö och morötter till frukost också!

Låg tydligen på dödens väntrum i eksjö!
En natt till gick och enda man sa till han var ...eksjö  ..eksjö ..eksjö ..eksjö..För han slutade inte fråga om man inte svarade , och den andra gnäggade.
Trejde kvällen kom två polare och hälsade på, så man fick sina menigar från eksjö till lite längre.
När dom väl skulle gå så säger gubben som frågar vart han är hela tiden
Nu när ni ska gå kan ni gå ut till han som står utanför fönstret och be han sluta titta på mig!
Kompisen tittar på mig  och jag bara skakar på huvvet. För vi ligger längst upp på sjukan, antar för att de ska va närmare himlen. eller nåt..
Så när dom väl gått så ropar jag på sjuksyrran och ber henne släcka gubbens lampa i fönstret så han slipper se sig själv så fort han tittar ut , det speglar sig ju i fönstert så varje gång han tittar ut ser han sig själv och blir arg..typ som katter blir.
Natten går   ekjsö..gnägg eksjö gnägg åhhhh låt mig dööööööö!

Så på morgonen kommer dom som vanligt och gör tester och då säger jag till läkaren
-jag har inte sovit på tre nätter jag sover inte en jävla natt till här,jag har ca 3000 i fickan på byxorna som ligger i garderoben , du får dom om jag får ett eget rum!
-Vi har inga lediga rum tyvärr!!

En timme senare kommer läkarna in, vi har en lösing!Så dom kör in mig i deras personalrum?!?! Där dom sitter och fikar och skit så där inne ligger jag halv död medans de fikar. Lika dumt som om dom skulle köra in mig på ett fik i stan! Men där inne får jag ligga, utan hestar och svara på var folk befinner sig!

Upptäckte precis att de var alldels för mycket text så nu skiter jag i de här!!

/m


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards