skeva

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Måsen!!

Av MM Politis - 31 januari 2012 07:33

Först i tvåan får eleverna papper och penna och skolböcker är snart ett minne blott. År 2013 ska alla elever i Sollentuna ha surfplattor och datorer i stället för läromedel. ”Jämfört med övriga samhället ligger skolan i bakvattnet”, säger skolpolitikern Maria Stockhaus (M).

Det kan kännas som science fiction men ”framtidens skola” är snarare sent kommen tycker Maria Stockhaus, ordförande i barn- och utbildningsnämnden.

– Skolan ska ta klivet in i nutiden i stället för att hålla till i forntiden. Datorn är ju lika självklar som papper och penna, ändå har bara varannan lärare i Sverige i dag en dator, det är fullständigt vansinnigt, säger Maria Stockhaus.                                                 






På nyheterna igår var det någon lärare som sa att de var för att dom skulle lära sig skriva snyggt?!Är de inte bättre dom får lära sig skriva snyggt först?
Inte för att de hjälpte mig , fick sitta inne på rasterna och skriva skrivstil hur länge som helst..jag kan inte skriva skrivstil! Och vem fan kan läsa skrivstil?Vet när man fick kort ifrån farmor och farfar finns inte en jävel som kan läsa va de står på kortet.Man börjar vrida och vända på kortet
vart fan ska man börja någonstans?
Nog med att man har ett utlänskt efternamn men skriv på svenska så man fattar, började ju undra om man hade någon släkting som ville ha pengar
-va i helvete står de?
Sen tror man sig se God jul längst ner 
öh god jul på.. dig..med ..kanske..

fast jag kan ju iofs varken skriva "vanligt" läsa eller räkna, man kände sig lite som en fiskmås i skolan man fyller ingen funktion i samhället utan man bara gapar och skriker! Va man på lektionen blev de liv för de, var man inte på lektionen då blev de liv ändå! hur fan ska dom ha de?
Förutom på mattelektioen i gymnasiet (matte A) så behövde jag och en kille till inte komma, bara vi inte visade oss på lektionen fick vi G i matte, de va inget svårt! Han gillade nog inte fiskmåsar han heller..
Sen var de inte så där jätte svårt att klara Gymnasiet heller , man gick bara på proven kollade på frågorna sen en vecka senare fick man omprovet och vips så fick man G ...svårt... Så finns de som som har MVG i de flesta ämnen

och pluggat och lagt ner massa tid för skolan men likförbannat sitter i kassan på ica tex.
Så tyckte ni jag va en idiot i skolan!  


Svävade iväg lite här nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MM Politis - 17 februari 2012 07:46

denna blogg har flyttat hit    http://www.mondoblog.se/politis/ ...

Av MM Politis - 16 februari 2012 07:41

Satt och tittatde på jockis sida igen , hade någon skit tävling! Då fick man de bekräftat att de var enbart 15 åringar som va inne på hans sida! Då kom jag och tänka på mitt förra "jobb"  är väl 5 år sen nu tror ja, men de blev ju givietvis inget lån...

Av MM Politis - 15 februari 2012 09:51

(Detta är en meningslöst text) Å när jag tänker tillbaks då blir jag sentimental , jag har för mig i hjärnan hur allting hända och vad,vem man kä'nner som barn och vem som lämnade stan.Dessa tider de va längesen en spännande dag , jag minns... ...

Av MM Politis - 14 februari 2012 07:14


Värsta fb veckan är här tror jag...sportlov vilket innebär att de kommer att uppdateras dubbel så mycket med barn och fika mer än vanligt +att de är alla hjärtans dag ,fan jag spyr. vilket innebär att min tjej kommer säkert spy på mig man jag bryr mi...

Av MM Politis - 13 februari 2012 07:19

Måndag morgon, fantastiskt! Buss fällde träd – över två kvinnor rubrik från Aftonbladet Jag ser bara framför mig att bussen står och hugger ner träd, eller att trädet springer och bussen fällde de...hmmfast så gick de ju inte till...eller?Se...

GÅ IN HÄR!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards